Niet voor deze schoolleider en zijn team

Herken je jezelf en je team in onderstaande uitspraken? Verlaat dan snel deze website en ga verder met je werk.

Ik kan prima leven met de waan van de dag en ik laat me daar lekker door meenemen. Zo ontloop ik moeilijke vragen.

Ouders zijn gewoon lastig. Ik bemoei me niet met hun werk, zij moeten zich niet met mijn werk bemoeien.

Wat mijn drijfveren zijn om dit werk te doen, gaat niemand iets aan. Ik doe me werk, krijg mijn salaris en als ik daar nog een beetje plezier aan kan beleven, ben ik helemaal blij.

Op verantwoording over waarom we dingen doen zoals we ze doen, zitten ouders niet te wachten. Ze willen alleen weten hoe het met hun kind gaat en dat vertellen we ze op de door ons geplande momenten.

Dialoog met de omgeving? Hoe zou je dat moeten doen? Kost alleen maar tijd en het bezorgt de school geen hogere leeropbrengsten.

Wij doen wat de overheid van ons verlangt en daarmee is voor ons de kous af. Met een maatschappelijke opdracht heb ik niet zoveel.

De omgeving moet er maar op vertrouwen dat we ons werk goed doen. Aan pottenkijkers hebben we geen behoefte.

Protocollen, rapportage en plannen vind ik heerlijk. Als we ons daar aan houden, doen we het als school vanzelf goed.