Deze schoolleider doet zijn winst met onze leergemeenschap

Welke schoolleiders zullen vooral profijt hebben van onze leergemeenschap? Als jij je in deze uitspraken herkent, dan zult je helemaal in je element zijn bij De betekenisvolle school.

We weten zeker dat onze school een relevant verhaal kan vertellen: de vraag is alleen hoe?

Onderwijs is van betekenis, maar hoe kunnen we dat ook laten we zien in wat we doen en vertellen?

Ik vraag me altijd af: kan dit beter?

Ik weigeren me te laten regeren door de waan van de dag: hoe heftig ook.

De leermodus staat bij mij altijd aan: een dag niet geleerd, is een dag niet geleefd.

Ik leid geen instituut, maar een maatschappelijke onderneming met als opdracht: het opvoeden en onderwijzen van kinderen.

Alleen in dialoog met mijn partners kan ik de school goed besturen, want zij maken ook deel uit van ons verhaal.

Verantwoording naar de ouders en andere belanghebbenden inspireert mij de goede dingen te doen.

Het team, de ouders, de leerlingen en andere betrokkenen zie ik als gemeenschap.

Ik besef dat ik veel van het verhaal van andere scholen kan leren.

Goed leiderschap begint met van betekenis willen zijn.

Samen met andere scholen nieuwe dingen ontwikkelen geeft mij energie.