Een boek voor in je schoen

Nog twee dagen en dan zet hij weer voet aan land, die Sinterklaas. Komende zaterdag arriveert hij ook in onze stad, met een echte boot. Een paar jaar terug sloeg ik zijn komst nog met gemengde gevoelens gade en dat zat ’m niet in de zwarte pieten. Zijn komst luidde voor ons gezin altijd een periode van hypernervositeit in. Zo’n drie weken lang regeerde de sint met zijn cadeautjes ons huis en ik was blij als hij met stille trom naar Spanje vertrok. Dan daalde de rust hier weer neer. Deze fase van ons leven ligt inmiddels achter ons. Al denk ik met enige heimwee terug aan de donkere avonden, de brandende houtkachel en de rondschallende sinterklaasliedjes.

Doen wij nog steeds en misschien ga jij ook wel je schoen zetten komende tijd. Op school of thuis. Als je graag een cadeautje wilt ontvangen voor je professionele ontwikkeling, dan heeft sinterklaas dit lijstje met boeken voor je en dat is natuurlijk nog lang niet alles. Wat dacht je van: Socrates op sneakers, Happy Leader, Het prachtige risico van onderwijs, De zeven eigen schapen van effectief leiderschap, De achtste eigenschap, Prioriteiten, Prettig samenwerken, De kracht van Nee, Reageren op klachten, Identiteitsmarketing, Ontdek je sterke punten, Starten met professionele leergemeenschappen, Denken als Einstien, Storytelling in de praktijk, De kracht van betekenis, De zin van het bestaan, Verbeter de wereld, begin bij de opvoeding, Opvoeding in de democratie, Betekenisvol leidinggeven, Wereldgericht onderwijs, Tegenspraak… En sint kent vast nog meer titels.

Je kunt zelfs met deze boekenlijst van sint jezelf herregisteren. Voor de schoolleiders die graag zichzelf ontwikkelen met de wijsheid van anderen, heb ik leerverhaal De ongekende schat geschreven. Goed voor minimaal 65% herregistratiewaarde en een relatief bescheiden aantal studie-uren, want met 60 uur ben je dan klaar.

Binnenkort herregistreren? Doe dit eens met een leerverhaal!

Deze leerverhalen ook per e-mail ontvangen? Meld je dan aan via de link.