Dit kun je doen met een kleine Donner op je boekenplank

Zal ik het vertellen? Maar wat vinden ze er dan van? Oké, ik wil het best vertellen, maar dan spreken we af: jullie deleten niet ontzet dit mailtje. Want wat ik wil zeggen, klinkt gek. Dit dus: ik hou niet van cursussen en trainingen. Ik ben geen grotegroepsmens, hou niet van oneindige monologen, weet niet waar ik die immense cursusmappen moet laten, vogel graag zelf dingen uit en vind het heerlijk om boeken te lezen.

‘k Heb in Rotjeknor gewoond en toen liep ik graag bij boekhandel Donner binnen: etages vol boeken. Wat een kennis! Misschien heb jij ook wel een kleine Donner, op je kantoor, of thuis. Een plank vol belangrijke inzichten en waardevolle kennis, verpakt in pagina’s bedrukt en ingebonden papier. Als je die nu eens zou kunnen gebruiken voor je herregistratie? Door daar een leerverhaal van te maken?

Nu, ik vertelde net dat ik graag dingen uitvogel en dit heeft me echt flink wat zweetdruppeltjes gekost. Maar het is gelukt. Het schoolleidersregister heeft recent het herregistratietraject gecertificeerd waarmee je jezelf met jouw favoriete boeken en jouw eigen leerverhaal kan herregisteren. Lastig? Jazeker, leerdoelen formuleren zonder dat je vooraf weet over welk professionaliseringsthema ze gaan…