Help ons even: wat gaan we eten?

Het zit er nu even niet in: je lekker laten bedienen in je favoriete restaurant. Ik ben er niet vies van. Het feest begint altijd met de menukaart. Maar stel: je stapt nu een ander tentje binnen. Tot je stomme verbazing kun je maar kiezen uit zeven vaste gangen. Lekker helder, maar weinig flexibel. Je zult maar zin hebben in een scholletje, maar je ziet dat de ober dat alleen op tafel zet met een toetje dat je niet te hachelen vindt. Nog vervelender wordt het als dit tentje niet eens je eigen keuze is, maar een verplicht nummertje, opgedrongen door mensen die hier ook nooit dineren.

Het is je vast niet ontgaan: het schoolleidersregister heeft de menukaart voor herregistratie helemaal overhoop gehaald. De zeven vaste gangen voor je professionalisering (thema’s en subthema’s volgens het register) zijn van de kaart verdwenen. Nu kun je zelf gerechten uit een hele serie thema’s samenstellen. Dit geheel naar wens van schoolleiders zelf, die die zeven vaste gangen veel te dwingend vonden.

Kun jij ons helpen?

Wij onderzoeken momenteel wat dit betekent voor schoolleiders. Daarom hebben we een keuzemenukaart voor herregistratie gemaakt. Kun je zelf lekker grasduinen en je eigen menu samenstellen. Daar leren we als leergemeenschap ontzettend veel van voor ons herregistratietraject.

Als je collega’s kent die ook moeten herregisteren (directeuren en adjuncten), stuur dan gerust deze e-mail door. Hoe meer deelnemers, hoe beter.

O ja, ook al ben je nog met je basisregistratie bezig, doe gewoon mee! Ooit moet je je toch ook laten herregistreren.